معاملات فولاد مجدد کی شروع می‌شود؟

نماد فولاد که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در بورس به شمار می‌رود در روزهای اخیر روند صعودی شدیدی داشته به طوری که در روز سه‌شنبه به دلیل نوسان ۵۰ درصدی قیمت معاملاتش متوقف شده است.

گسترش نیوز: در جریان معاملات روز سه‌شنبه نماد فولاد به دلیل نوسان ۵۰ درصدی قیمت طی ۱۵ روز کاری متوقف شد. اتفاقی که به دلیل نوسانات کم قیمت این نماد بزرگ کمتر در تاریخ بورس سابقه داشته است. موضوعی که باعث شد این نماد در روز چهارشنبه معامله نشود و به همین دلیل شاخص کل نسبت به روزهای گذشته رشد کمرنگ‌تری داشته باشد. حال سهامداران این غول بورسی منتظر بازگشایی این نماد هستند.

اما قانون در مورد زمان بازگشایی فولاد چه می‌گوید؟ بر اساس قانون شرکت فولاد مبارکه حداکثر ظرف مدت دو روز کاری فرصت دارد تا سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان را بررسی و پاسخ آنرا با عنوان اطلاعیه‌ای حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی افشا کند. در غیر اینصورت مدت توقف این نماد بیشتر خواهد بود.

فولاد مبارکه که در سال ۹۸، بیش از ۳۹۱ هزار میلیارد ریال فروش داشته است در امسال افزایش سرمایه ۷۹ هزار میلیارد ریالی را نیز انجام داده که البته هنوز سهام جایزه این شرکت قابل معامله نیست. بازدهی فولاد در بورس اگرچه در یک ماه گذشته منفی بوده اما در کمتر از ۱۵ روز اخیر توانسته بیش از ۵۰ درصد رشد قیمت داشته باشد و این افت یکماهه را جبران کند. همچنین فولاد مبارکه در سه ماهه اخیر بازدهی ۳۰ درصدی و در یک سال اخیر بازدهی ۱۱۰ درصدی را در بازار سهام به ثبت رسانده است.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد با انتشار اطلاعیه مربوط به برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، نماد فولاد برای از سرگیری معاملات خود در روز شنبه مشکلی نداشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 1 =

error: Content is protected !!