تحلیل بازار فولاد

تحلیل بازار: دلار، آهن و فولاد در هفته‌ای پرتلاطم

با آغاز رشد قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان پس از شکست مقاومت قیمتی، نوسانات در دیگر بازارها، از جمله بازار آهن و فولاد، به چشم می‌خورد. این افزایش نرخ دلار تاثیرات چشمگیری بر معاملات داخلی فلزات داشته و کاهش عرضه فولاد نیز موجب کاهش تقاضا شده است.

وضعیت بازار آهن و فولاد

در حال حاضر، خرید و فروش‌های هیجانی در بازار آهن مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که برخی سرمایه‌گذاران به بازارهای دیگری روی آورده‌اند و نقدینگی کافی در بازار آهن وجود ندارد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان، کاهش قیمت آهن‌آلات را فرصتی مناسب برای خرید تلقی می‌کنند. با این حال، با توجه به پارامترهای موجود، تداوم ثبات و کاهش قیمت‌ها در بازار آهن بعید به نظر می‌رسد و این یک فرصت محدود برای خرید مصرفی محسوب می‌شود.

تغییرات قیمتی در بازار محصولات فولادی

در بازار میلگرد، قیمت محصولات ۱۰۰ تومان افزایش یافته است. در بازار تیرآهن، قیمت‌ها در بخش کیلویی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش داشته‌اند. قیمت‌ها در بازار نبشی و ناودانی بدون تغییر باقی مانده‌اند، در حالی که در بازار پروفیل تا این لحظه قیمت‌ها اعلام نشده است.

وضعیت بورس کالا و سرمایه

امروز قرار بود ۳۳۴ هزار و ۸۷۶ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود، اما تنها ۷۵ هزار و ۴۶۴ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۷۸ درصد محصولات حذف شدند. این نشان‌دهنده رکود در بورس کالاست.

منبع : فولاد ۲۴

https://foolad24.com/post/news/Steel-market-analysis-03-August-1403

Comments (0)
Add Comment